Aids en HIV forum
6 September 2010, 22:24:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ook hetero's kunnen HIV besmet raken

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Moeilijke kwestie  (gelezen 170 keer)
Sanne
Nieuweling
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 3 Mei 2010, 09:09:33 »

hallo

Ik zit eigenlijk met iets verveelt, weet niet goed wat te doen, zal hier eventjes m'n situatie uitleggen

Ik ben een meisje en heb een vriend, we zijn ondertussen al bijna een jaartje samen.
we gebruiken nog steeds een condoom, maar m'n vriend wil liever zonder.
Op zich vind ik dat ook niet nodig, ik had hem wel gezegd dat ik liever wil dat hij hem eens laat testen
want je weet natuurlijk maar nooit, maar hij zei dat het niet nodig is dat ik er niet moest mee inzitten,
dat ik me er teveel zorgen om maakte, hij heeft voor mij wel met zijn vorige liefjes onveilige seks gehad en denkt dat die kans op
hiv zeer klein is. Ikzelf ben wel zeker van mijzelf dat ik clean ben want heb ervoor altijd condooms gebruikt dusja.

Nu is het zo dat het condoom eens is gescheurt, dat is 8 maanden geleden gebeurt ofzo. Ik had vanaf dat moment enorme angst hiv opgelopen te hebben, daarom dat ik me vanaf dat moment 3 maanden erna eens heb laten testen; het was negatief.
Mijn vraag is nu: als jij negatief bent getest, je hebt een monogame trouwe partner, kan je er dan 100% van uitgaan dat hij ook negatief is? (door die ene keer..?) Of is een test alsnog nodig? Want ik heb eens gelezen dat er een kleine kans is als je eens een accidentje hebt begaan, je dan nog niet per se met hiv besmet kunt zijn; het ding is natuurlijk dat je niet weet of je partner positief of negatief is. Ik denk wel niet dat hij soa's heeft, anders had ik dit wrs al lang gemerkt, na zoveel tijd... en het ding is ook, als je al zo lang samen bent met iemand en je gebruikt condooms, bestaat er dan toch geen kans dat je dan in die tijd toch niet eens geïnfecteerd graak?

Wat denken jullie? Ik weet niet goed wat ik moet doen, mijn vriend wil zich niet laten testen maar ik ben wel na die ene keer negatief getest, moet ik hem dan toch nog overtuigen hem te laten testen of niet? Misschien maak ik mij wel gewoon teveel zorgen om niks hé, ik weet het allemaal niet, graag hoor ik jullie mening!!

Sanne
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: